Yakıt hücresi teknolojisi
Hidrojen enerjili iç lojistik
İç lojistiğe hidrojen ile enerji sağlama
Uygun maliyetli iç lojistik veya iklim zararsız bir yaklaşım arasında tercih yapmak zorunda kalmak, uzun süredir geride kaldı. yakıt hücresi teknolojisi gibi yenilikçi enerji sistemleri sayesinde endüstriyel araçlar kesintisiz çok vardiyalı operasyonlarda, CO2 emisyonu üretmeksizin kullanılabiliyor. Bu, sürdürülebilir şekilde üretilmiş yeşil hidrojen sayesinde mümkün oluyor.
iç lojistik için yakıt hücresi teknolojisinin avantajları
Uygulama
- Akü değiştirmeye gerek olmadığından zaman kazandırır
- Yaklaş. 2–3 dakika gibi hızlı bir dolum süresi sayesinde yüksek araç kullanılabilirliği
- Performanstan taviz vermeksizin sürekli enerji tedariki
- 8 saate varan çalışma süreleri ile iç ve dış mekanda kullanım imkanı
Altyapı
- Dağıtıcıların (yakıt pompaları) taşıma yollarına yer tasarrufu sağlayacak ve esnek şekilde entegrasyonu
- Depolama veya şarj yeri gerekmez
- Havalandırma sistemi gerekmez
- Hidrojen elektroliz kullanılarak kurum içinde üretilebilir
Çevre dostu
- Sıfır emisyon – tek ‘atık ürünler’ su/buharıdır
- Temiz enerji kaynağı – hijyenin kritik olduğu sektörler için idealdir
- Karbon ayak izi azalır
- Nadir toprak mineralleri kullanılmaz
Yakıt hücresi teknolojisi
Yakıt hücreli araçlar
STILL seçtiğiniz araçların ‘yakıt hücresi hazır’ sürümünü fabrika teslim olarak sipariş etme imkanı sunar, bu seçenek “Li-iyon hazır” seçenek ile benzerdir. Bu seçenekte, araç özel bir yakıt hücresi barındıracak şekilde tasarlanmıştır ve yakıt hücresi daha sonra gerekirse müşterinin isteklerine göre entegre edilebilir.
Hidrojen enerjili araçlar, ne kadar çok kullanılırsa, yakıt hücresi enerji sistemi o kadar verimli olur. İşte bu yüzden sipariş toplayıcı, çekici, istif aracı, reach truck ve karşı ağırlıklı forklift portföyümüzde 24 V, 48 V ve 80 V yakıt hücresi sistemlerimiz mevcuttur.
Genel olarak bakılırsa, yüksek çalışma saati veya çok vardiyalı çalışma imkanı ile, yakıt teknolojisi araç uygulamaları için idealdir.
Hidrojen altyapısının bileşenleri
Yakıt hücresi enerji sistemine geçilirken, doğru araçlara ve gerekli altyapıya sahip olmak önemlidir. Bu esas olarak şunları içerir:
- Yakıt hücreli araçlar
- Hidrojen dolum istasyonları (dağıtıcılar)
- Hidrojen depolama tesisleri
- Örn. teslimat veya kurum içi üretimde hidrojen tedariki (elektroliz)
İç lojistik iş ortağınız olarak, STILL yakıt hücreli araçlar tedarik eder ve kapsamlı bir enerji çözümü (yakıt hücreleri ve yakıt altyapısı) sunabilmek için uluslararası alanda tanınmış iş ortaklarıyla çalışır.
Geleceğin iç lojistiğinin enerji kaynakları
Enerji kaynağı olarak hidrojen
Yüksek enerjili kompakt bir molekül. Enerji kaynakları dünyasında, hidrojen gelecektir. Rejeneratif olarak üretilen elektriğin kullanımı sayesinde, hidrojen iklim zararsız şeklide üretilebilmekte olup, endüstriyel uygulamalar, ısı ve güç üretimi, mobilite ve iç lojistik için idealdir. Hidrojen havadan 14 kat daha hafif olup, toksik, korozif ve radyoaktif değildir. Hidrojen kendiliğinden yanma eğiliminde değildir ve renksiz bir alev şeklinde temiz olarak yanar. Kısacası, hidrojen enerji doludur ve daha yeşil, karbon nötr ve sürdürülebilir bir enerji kaynağı olarak üretilebilir.
İç lojistikte yakıt hücreleri
Endüstriyel araç sektöründeki yakıt hücrelerinden söz ederken, ‘akü değiştirme modülleri’ni (BRM’ler) kastediyoruz. BRM kapalı bir sistem olup, şekli, ebadı ve ağırlığına uygun belirli bir akü bölmesinde yer alır. BRM elektrik üretmek için gerekli tüm bileşenleri içerir. Bunlara yakıt hücreleri, hidrojen deposu, depo kapakları, küçük bir lityum-iyon akü ve diğer bileşenler de dahildir.
Depo hidrojen ile dolduğunda (bu işlem çok kısa sürer) yakıt hücresi doğrudan araçta amaçlanan uygulama için elektrik enerjisi üretir. Bu işlem saf su buharı veya su emisyonu üretir. Entegre lityum-iyon akü araca sabit enerji akışı sağlayarak enerji deposu görevi görür. Bu işlemde, her tür fazla veya geri kazanılan enerji geçici olarak depolanır, böylece araç örn. bir yükü kaldırırken gerekli yüksek enerji seviyelerini kolayca karşılayabilir.
Talepler için: Yakıt hücresi teknolojisi
Lütfen aşağıdaki formu doldurun. Size en kısa süre içerisinde döneceğiz.
Yakıt hücresi teknolojisi iş başında
Carrefour
2018 yılında, Fransız perakende şirketi Carrefour kuzey Fransa'daki yeni lojistik merkezi Vendin-Le-Vieil’de 137 adet hidrojen enerjili STILL depo teknoloji aracından oluşan filosunu kullanıma aldı. AB tarafından desteklenen iki aşamalı HyFLIFT-EUROPE projesi ile, ortaklar hidrojenin alternatif bir enerji kaynağı olarak kullanımında yeni bir kilometre taşını aşıyor ve bu teknolojinin günlük lojistikte güvenilir olduğunu gösteriyorlar.
Corstyrène
2021'in sonlarında, Aléria'daki uzman ısı yalıtım şirketi Corstyrène'nin Korsika adasındaki üretim tesisinde İlk yeşil hidrojen dolum istasyonu faaliyete geçecek. Gerekli hidrojeni üretmek için kullanılan elektrolizöre tesisin otomobil otoparkına kurulu güneş panellerinden 99 kWc’ye kadar enerji sağlanacak. İlk aşamada, yedi adet STILL RX 20 yakıt hücreli forklifti doldurmaya yeterli enerji üretilecek.
Yakıt hücresi teknolojisi hakkında sık sorulan sorular
AB ile ilgili olarak "Yeşil AB 2050" hedefi vardır, yani AB 2050 yılına kadar iklim nötr olmalıdır. Amaç CO2 emisyonunu önlemektir. Sera gazlarını azaltmaya yönelik bir yaklaşım, iklim açısından nötr bir şekilde enerji ve ısıya dönüştürülebilen yeşil hidrojen H2'nin kullanılmasıdır. Bu nedenle, eğer CO2 emisyonlarından tamamen kaçınılacaksa, intralojistikte yeşil hidrojen kullanımı büyük bir kaldıraç olabilir. Diğer lojistik uygulamalarla birlikte, örn. hidrojenle çalışan ağır hizmet araç filosu, sinerjiler yaratılabilir ve işletme maliyetleri büyük ölçüde azaltılabilir.
Yeşil AB hedefine ulaşmak için "yeşil hidrojen" üretilmeli ve kullanılmalıdır. Hidrojenin rengi ekstraksiyon sürecini ifade eder. Yeşil hidrojen, sürdürülebilir tükenmeyen enerji kaynaklarından üretilir, örn. rüzgar gücünden veya fotovoltaiklerden gelen enerjiyi kullanarak.
Bunun dışında günümüzde halen kullanımda olan "gri hidrojen" vardır. Gri hidrojen üretiminde, doğal gaz genellikle ısı altında hidrojen ve CO2'ye dönüştürülür (buhar reforming). CO2 daha sonra kullanılmadan atmosfere salınır, böylece küresel sera etkisini arttırır: Bir ton hidrojen üretimi yaklaşık 10 ton CO2 üretir. Mavi hidrojen gri hidrojendir, ancak CO2'si üretim sırasında yakalanır ve depolanır (Carbon Capture and Storage, CCS). Hidrojen üretimi sırasında üretilen CO2 bu nedenle atmosfere salınmaz ve hidrojen üretimi dengeleme açısından CO2-nötr olarak kabul edilebilir.
Metanın termal ayrışması (metan pirolizi) ile üretilen hidrojene turkuaz hidrojen denir. Süreçte CO2 yerine katı karbon üretilir.
Bir yakıt hücresinde, yakıt ikmali yapılan hidrojen, atmosferik oksijenin eklenmesiyle suya dönüştürülür. Bu kimyasal reaksiyon, araca güç sağlamak için kullanılan elektrik enerjisi üretir.
İç lojistik alanında, bir yakıt hücresi her zaman "Pil Değiştirme Modülü" (BRM) olarak adlandırılan bir durumu ifade eder. Bu Pil Değiştirme Modülü, kapalı bir genel sistemdir ve şekil, boyut ve ağırlık açısından belirli bir pil oluğuna karşılık gelir. BRM içinde enerji üretimi için gerekli tüm bileşenler bulunur: Yakıt hücresi yığını (kimyasal reaksiyon bölgesi), hidrojen deposu (350 bar), tank nozulu, lityum iyon pil, proses suyunu tutmak için nem alma cihazı, kompresör, fan, hava filtresi , elektrik sistemi ve diğer bileşenler.
İç lojistik uygulamaları için yakıt hücreleri, bir vardiyaya kadar çalışacak şekilde tasarlanmıştır. Ancak gerçek aralık, ilgili müşteri uygulamasına bağlıdır. Bir yakıt hücresinin en büyük avantajı, 2-3 dakikalık çok kısa yakıt doldurma süresidir.
Hayır. STILL şu anda yalnızca fabrikada "Yakıt Hücresine hazır" seçeneğini sunmaktadır. Mevcut araçların dönüştürülmesi mümkün değildir.
Gerekli hidrojen, içten yanmalı motorlu forkliftler için dizel yakıtla karşılaştırılabilir. Ancak hidrojen, üretim, nakliye, depolama ve gerekli güvenlik önlemleri açısından farklılık gösterir. Altyapı, hidrojenin tesislerde elektroliz yoluyla üretilip üretilmeyeceğine veya treyler tarafından teslim edilip edilmeyeceğine bağlı olarak değişebilir. Bu nedenle olası bileşenler şunlardır:
- Hidrojen treyleri, H2 teslim edilirse Hidrojen elektrolizörü, eğer yerinde H2 üretilirse, örn. rüzgar enerjisi veya fotovoltaik ile
- Yüksek basınçlı kompresör
- Yüksek basınçlı ara depolama
- Boru hattı sistemi
- Dağıtıcı (H2 yakıt ikmali için dağıtıcı)
Yakıt pili veya yakıt pili ile çalışan bir aracın hidrojen altyapısı ile birlikte çalıştırılması, yakıt ikmali ve depolanması için ulusal ve/veya bölgesel yasalara/yönetmeliklere uyulmalıdır. Yere bağlı olarak, yerel düzenleyici kurumlar, itfaiye departmanları ve sigorta şirketleri, planlama ve yapımda yer almalıdır. Hidrojen altyapısının inşası için, tavsiye verebilecek uzman planlayıcılar ve inşaat uzmanları bulunmaktadır.
Aşağıdakiler de dahil olmak üzere finansman sağlayan farklı kurumlar bulunmaktadır:
- Avrupa:
- Yakıt Pili ve Hidrojen Ortak Girişimi, Fonlama ve Finansmanı | www.fch.europa.eu
- Almanya:
- Ulusal Hidrojen ve Yakıt Hücresi Teknolojisi İnovasyon Programı (NIP).
https://www.now-gmbh.de/en/funding/funding-programmes/hydrogen-and-fuel-cell/ - Proje Yönetim Organizasyonu Jülich: https://www.ptj.de/project-funding
- Eyalet hükümetleri aracılığıyla bölgesel finansman programları
- Ulusal Hidrojen ve Yakıt Hücresi Teknolojisi İnovasyon Programı (NIP).
- Fransa:
- ADEME (Agence de la Transition Ecologique)
- İklim değişikliği - ekolojik, enerji geçişi - ADEME
Finansman programları zamanla sınırlıdır ve sabit bir bütçeyle kurulur. Kural olarak, ilgili taraf bir finansman başvurusu yoluyla finansman bütçesine başvurmalı ve diğer başvuru sahipleriyle rekabet etmelidir. Odak noktası CO2 tasarruf hacmidir. Tasarruflar ne kadar yüksek olursa, olumlu bir fonlama yanıtı olasılığı da o kadar yüksek olur.
Finansman programına bağlı olarak değişir.
Örneğin, NOW GmbH finansman çağrısı (2020) 5 milyon Euro'luk bir hacme sahipti. "Normal" araca kıyasla ek yatırım maliyetlerinin %40'ı oranında hidrojen tahrikli endüstriyel araçlar fon için uygundu.
2021 için, UUP'nin üçüncü finansman çağrısı da ek yatırım maliyetlerinin %40'ı oranında bir finansman kotası ile planlanmaktadır. Endüstriyel araçlara ek olarak, gerekli hidrojen altyapısı da yeniden finanse edilecek. Finansman çağrılarına ilişkin güncel bir genel bakışı burada bulabilirsiniz: Fonlama çağrıları - NOW GmbH.
Finansman tutarının hesaplanması için örnek:
Forklift maliyeti (akülü) | 30.000€ |
Forklift maliyeti (yakıt hücresi) | 55.000€ |
Ek yatırım maliyetleri (aküye karşı yakıt hücresi) | 25.000€ |
UUP'ye göre finansman oranı | 40% |
Forklift başına finansman | 10.000€ |
Bize ulaşın
Daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Daha fazla bilgi için bize ulaşın.
444 667 1
Talepler için: Yakıt hücresi teknolojisi
Lütfen aşağıdaki formu doldurun. Size en kısa süre içerisinde döneceğiz.
Ayrıca şu da ilginizi çekebilir: