Tarihimiz
Şirketimizin geliştirme çizgilerine ışık tutmak için STILL tarihini sunuyoruz. Bu geliştirme çizgileri, STILL'i kuruluşundan itibaren dünya çapında iç lojistik sistem çözümleri sunan lider şirketler grubu olmaya yönlendirmiştir.
Buradan okuma kitabını indirebilirsiniz "STILL – The History" pdf formatında:
Müşterilerimiz, 90 yılı aşkın bir süredir ürün ve hizmetlerimizin güvenilirliğinden faydalanmaktadır. Motorları tamir ederek başladık, mobil jeneratörler geliştirdik ve iç lojistik sistemleri alanında lider bütün hizmet sağlayıcılardan biri olduk.
Araçlar ve ilgili tüm sistemler arasındaki bilgi alışverişini yöneten iç lojistik sistemleri için kapsamlı bir konsept sunuyoruz. Bütünsel yaklaşımımız, insan gücü dahil olmak üzere iç lojistikte yer alan tüm bileşenlerin verimli bir şekilde etkileşimini amaçlar.
STILL'de kaliteli ve hızlı hizmet, yüksek kullanılabilirliği garanti eder. Ürünlerimiz kullanıcı dostudur ve bu nedenle çalıştırmada zamandan tasarruf sağlar. Müşterilerimizin malzeme ve bilgi akışını analiz ederek, her türlü bireysel talebe mükemmel şekilde uyarlanmış çözümler sunabiliyoruz.
Yenilikçi ve akıllı fikirler, çevreye karşı sahip olduğumuz sorumluluğu yerine getirmemize yardımcı olur. Örneğin enerji tasarrufu programı Blue-Q, bir aracın verimliliğini etkilemeden tükettiği enerjinin yüzde 10 ila 20'si arasında tasarruf edilmesini sağlar.
Yetkili personelimiz size yardımcı olmaktan her zaman memnuniyet duyar. Bireysel ilişkiler, uzun bir iş ilişkisinin temelidir.
Geçmiş yıllardaki sürekli büyüme ve yeni pazarlara açılma bir iş başarısıydı, ancak aynı zamanda yeni talepler de yarattı. Küreselleşmiş bir şirket olarak STILL, küreselleşmiş bir pazarın zorluklarıyla giderek daha fazla yüzleşmek zorunda kaldı. Bu nedenle STILL, fark ettiği zayıflıkları ortadan kaldırmaya ve mevcut güçlü yönleri güçlendirmeye karar verdi.
Milenyumun başında STILL, Hamburg'daki genel merkezdeki üretim yapılarını optimize etmek ve halihazırda iyi işleyen hizmet sektörünü daha da iyileştirmek için milyonlarca Euro'luk bir yatırım programı başlattı. Buna paralel olarak STILL, eşleştirme operasyonlarını devralarak uluslararası üretim ve satış kapasitelerini artırmıştır. Bu faaliyetler, iç kalite güvence önlemleri ve son derece yenilikçi ürün ve hizmetlerin zorunlu gelişimi ile paraleldi. Ekonomi, kalite ve performans açısından yeni standartlar belirleyen yeni araçlar geliştirildi. Bunun yanı sıra STILL, müşteriye henüz görülmemiş bir bireysel düzenlemeler kapsamı sunan PartnerPlan adlı bir hizmet konsepti oluşturdu.
İç gençleşme çerçevesinde şirketin dış profili de keskinleştirildi. STILL, yalnızca geniş bir araç yelpazesiyle değil, aynı zamanda malzeme akışı için olağanüstü yenilikçi hizmetler ve çözümlerle de küresel olarak konumlanmış bir premium marka olarak giderek daha fazla tanınır hale geldi. Sadece bir üretim operasyonundan komple iç lojistik çözümlerin tedarikçisi olmaya geçiş nedeniyle, STILL, Avrupa'da iç lojistik sistemleri süreçlerin kontrolünü sağlayarak lider bir konuma gelebilir.
Bununla birlikte, büyük uyum sağlama yeteneğine rağmen, STILL geleneklerinin arkasında durmaktadır. Müşteriler, tedarikçiler, personel ve ortaklar bu nedenle, şirket tarihinin 9. on yılında hala geçerli olan şirket felsefesinde ortaya konan temel değerlere ve niyetlere güvenebilirler. Bugün, tıpkı yarın da olacağı gibi, STILL kendini şu ilkeye adamaktadır: "Bize katılan herkes için bir fayda sağlamak istiyoruz."
Doksanların başlangıcı, büyük ölçüde doğudaki genişlemeye adanmıştı. Daha önce monolitik olan Doğu bloğunun dağılması, Almanya'nın birleşmesi ve yeni reform zihniyetli demokrasilerin oluşumu, satış için yeni pazarlar açtı.
STILL, başından beri Doğulu müşterilerimiz ve ortaklarımızla uzun vadeli, istikrarlı ve güvene dayalı ilişkiler kurmayı hedeflemiştir. Bu temel duruş, eski Doğu Alman eyaletlerinde pazar liderliğine yükselmemizin temel koşullarından biriydi.
Doğu'da yapılanmanın temel taşı, 1990 yılında Leipzig'de bir satış ofisinin kurulmasıyla atıldı - bunu yakında Macaristan (1992), Çek Cumhuriyeti (1993) ve Polonya'daki (1995) yan şirketler takip edecek. Bu arada Rusya'ya kadar bağlantılar kuruldu. Doğu pazarı güçlü bir desteğe dönüşmüştür. STILL için geleceğe giden yol pürüzsüz hale getirildi.
Ağır sanayi araçlarından depolama ekipmanlarına kadar endüstrinin gereksinimlerine yönelik ürün yelpazesi, toplam 12 yabancı firma ve dünyaya yayılan hizmet ağı ile STILL, bugün güvenilirlik ve kalitenin simgesi haline gelmiştir.
Still GmbH ve çalışanları, firmanın kurucusu Hans Still'in sloganını izleyerek benimsedikleri yolda ve geleceğe devam edecekler:
"Bireysel taşıma sorunlarının çözümü bizim işimiz. Yeni taşıma tekniklerinin geliştirilmesinde amacımız yarının gereksinimlerini bugünden karşılamaktır."
Yetmişlerin başından beri satış cirosunda olağanüstü bir büyüme kaydedildi. 1971'de satış cirosu 200 milyon DM idi. Seksenlerin ortasında bu neredeyse üç katına çıktı ve 1989'da 1 milyar DM bariyerini aştı.
Ciro rakamlarının yansıttığı satış başarısına, hızlı büyümeyi güvence altına almak için sağlam bir temel yaratmak için rasyonalizasyon önlemleri, verimlilik artışları ve önemli yatırımlar eşlik etti.
Alınan aksiyonlardan biri, yeni bir eğitim atölyesinin oluşturulması ve Geliştirme ve Tasarım departmanı için yeni bir binanın inşa edilmesiydi.
1970 yılında ilk IBM bilgisayarı tanıtıldığında, bilgisayar teknolojisinin endüstri ve toplum üzerindeki etkisinin ne kadar büyük olacağını kimse tahmin edemezdi. Ancak yeni teknoloji yeni olanaklar sunuyordu ve STILL gibi kendisi de yeni fikirler sunan bir şirkette kapı her zaman yeni olasılıklara açık tutuldu.
Mantıklı görünen her alanda hala teknik gelişmelerden yararlanıyor. Böylece bilgisayarlara paralel olarak ilk tam otomatik makineler üretime geçmiştir. STILL, çalışma zamanının organizasyonunda da yeni konseptler deniyordu: STILL, 1972'de esnek zamanı tanıtarak, çalışanlarına karar verme konusunda daha fazla bireysel özgürlük ve daha fazla kişisel sorumluluk sundu.
Ancak STILL sadece ilerlemeden faydalanmakla kalmadı, aynı zamanda aktif olarak ileriye taşıdı. Yenilikçi ürünlerle endüstriyel araç endüstrisi için yeni standartlar belirleniyordu. Bu, 1948'de patenti alınan tek tekerlek süspansiyonlu araç üretme kararından kısa bir süre sonra başladı ve kesinlikle 1983'te dünyanın ilk hibrit tahrikli endüstriyel aracıyla sona ermedi - STILL'in yenilikçi gücü günümüze kadar devam etti.
Yetmişlerde STILL, yenilikçi güçlü yönlerine bir başka örnek daha verdi: "net görüş direği". Bilimsel araştırmalar, bu yeni gelişmenin forkliftlerin güvenliğini ve kullanım kolaylığını önemli ölçüde iyileştirdiğini göstermiştir.
STILL'deki tasarım ve geliştirme mühendisleri de çevreyi korumaya yönelik çözümler üzerinde yoğun bir şekilde çalışmaktadır. 1974'ten bu yana motorla çalışan araçların egzoz emisyonları o kadar azaltıldı ki, üç aşamalı California testinin katı gereksinimleri karşılandı.
STILL'in gelişimi hiçbir zaman kendi içinde bir son olmadı. Müşteriye sağladığı faydalar her zaman ön planda olacaktır. Bu temel ilke ödüllendirildi ve daha fazla büyümeye yol açtı. 1979 yılında çalışan sayısı 2500 civarına yükselmişti.
Montaj atölyesindeki yangın (1961) iki aylık emeği birkaç saat içinde yok etti. Neyse ki hiçbir can kaybı yaşanmadı.
Öfkeli alevler, motivasyonunu düşürmek yerine, STILL çalışanlarını gerçekten ateşledi. Kısa bir süre içinde, kiralık tesislerde üretim yeniden başlayabildi ve ancak birkaç yıl sonra, yangının geride bıraktığı izler için, için için yanan yıkıntıların yerine yeni, modern bir montaj atölyesi inşa edildi. Yangın, STILL için yenilenme ve dönüşüm zamanının başlangıcının bir sembolü olarak duruyordu.
1960 gibi erken bir tarihte, çalışmaların modernize edilmesi ve genişletilmesine karar verildi. Araç üretimi ve şalter üretimi için yeni binalar planlandı. Ek olarak, yeni bir ofis binası oluşturulacak ve merkezi bir ısıtma ve enerji kaynağı inşa edilecekti. 1964'e gelindiğinde bu inşaat projeleri tamamlanmıştı ve STILL, altmışların ikinci yarısına, on yılın başındaki büyük yangının tahmin edebileceğinden çok daha güçlü ve verimli bir şekilde girebilmişti. Bina değişiklikleri, şirkete modern bir görünüm kazandırmaya da katkıda bulundu.
STILL'in kendisini dış dünyaya tanıttığı şirket logosu da güncellendi. 1968 yılına kadar marka adı, elektrikli flaşı simgeleyen bir "S" ile karakterize edildi. Bu fikir firmanın kurucusundan geldi ve elektrikli makinelere odaklanan orijinal üretime atıfta bulundu. Ancak 1969'dan sonra bu üretim dalı tamamen araç imalatına geçmiştir. Şirket logosunun değişen üretim yelpazesine uygun olarak ilk uyarlaması, makine fabrikası Esslingen ile birleşmeden geldi.
Yeni bir logo, "SE Vehicle Works GmbH" ortaya çıktı ve sekiz yıl sürdü, hiçbir "elektrik sembolizmi" yoktu. Bugün STILL'in altında bilindiği kesin şirket logosu 1976'da geliştirildi: STILL GmbH.
Almanya bir ülke olarak ekonomik bir mucizeyi gerçekleştirmek için şevkle çalıştı ve Ellilerin başında hayretler içinde kalmış bir dünyaya ihracat için yüksek kaliteli ürünler sunmayı başardı. "Alman Malı" terimi bir kez daha iyi bir ün kazandı. STILL, ürünleri yurt dışında ilgi uyandıran firmalar arasında yer aldı. Yeni geliştirilen araçlarla ihracat pazarlarına adım atmayı başardılar. İşgalci İngiliz kuvvetleri, STILL'in önemli emirler aldığı ilk kuvvetlerdi. 1950'de 60 EWL 1500 elektrikli araç sipariş ettiler.
Yurtdışı ticaret, STILL için şirket geleneğinin bir parçasıydı. Daha 1924 gibi erken bir tarihte, şirketin kuruluşundan sadece dört yıl sonra, STILL, ışık istasyonları ve elektrik motorlarıyla Leipzig İhracat Fuarı'nda temsil edildi. O günlerde elektrik şebekesi yerde hala çok inceydi, bu yüzden tropik ülkelerdeki uzak plantasyonların kendi üretim tesislerine ihtiyacı vardı. STILL bunları dünyanın her köşesine tedarik etmiştir.
Dünya pazarlarına açılma çabası, bugüne kadar şirket için önemli bir konu olarak kaldı. 1951'de STILL, komşu Danimarka'daki Kopenhag Fuarı'nda sergilendi ve belki de bu nedenle halk tarafından dünyaya açık bir şirket olarak kabul edildi. Her halükarda, aynı yıl, Hamburg basını büyük bir resimli haberin manşetini, "dünyanın her yerinde STILL" sloganıyla yayınladı.
Alman Demiryolları'ndan gelen siparişler ihracat için faydalı oldu. İlk olarak STILL elektrikli araçları ve forkliftleri kurdular (1949) ve bunu yaparak diğer demiryollarının kendilerini yeni geliştirilen STILL ürünleriyle aynı şekilde donatma kararını güçlendirdiler. İtalyan Demiryolları 1954'te STILL'i kullanmaya başladı, kısa süre sonra Benelüks ülkelerinin demiryolları izledi ve diğerleriyle birlikte 1959'da Japon Demiryollarından bir sipariş alındı. Bu büyük ihracat siparişleri STILL için iki anlam ifade ediyordu: bir yanda Kırkların zorlu yıllarından sonra toparlanma ve yeni bir yükseliş, diğer yanda ise yeni "araç" imalatıyla yeni, ileriye dönük bir yön alınmıştı. dal. 1954 gibi erken bir tarihte bu bölüm, yerleşik elektrikli makina işini geride bırakıyordu.
Kırkların ilk yarısına İkinci Dünya Savaşı damgasını vurdu ve Almanya'da bu dönemden etkilenmeyen kimse kalmadı.
STILL şirketi, üretim ekipmanı üretmeye devam etti ve üretim kapasitesi sürekli olarak genişletildi. 1945'in başında STILL iş gücü neredeyse 1500 kişiye ulaştı ve üretim neredeyse üç katına çıktı. Ancak, savaş sonrası çöküşün ardından, yeniden yapılanma, ancak 500 çalışana kadar küçülen bir iş gücüyle başladı.
Üretim alanının neredeyse yarısı harabe halindeydi ve ilk başta STILL, elektrik motorlarının ve transformatörlerin onarımıyla başını suyun üstünde tutmak zorunda kaldı. Temmuz '45'e kadar, ancak yeni ürünlerin geliştirilmesi zaten başlamıştı. İki kişilik bir "Araçlar" tasarım grubu oluşturuldu ve ertesi yıl "EK 2000 elektrikli aracı" sunmayı başardı. 2 ton kapasiteli bu elektrikle çalışan taşıma aracı, STILL'in üretiminin odağına temel bir değişiklik getirdi. Şu andan itibaren, vurgu giderek artan bir şekilde hareketliliğe, "endüstriyel araçların" inşasına verildi. (1969'da elektrikli makinelerin imalatından tamamen vazgeçildi.)
"EK 2000" ile yeni fikirler şimdiden uygulamaya konuldu. Yeni tip tek tekerlek süspansiyonu ve yeke direksiyon 1948 ve 1952'de ilgili patentlerini aldı. 1947'de EK 2000 önemli bir müşteri kazandı - Alman Demiryolları.
Diğer yeniliklerle, yükseliş gözle görülür şekilde daha dinamik hale geldi: "Katır-mobil" olarak adlandırılan üç tekerlekli bir çekici geliştirildi (1948) ve yalnızca bir yıl sonra 100. Katır-mobilin üretimini kutlayabildiler. Aynı yıl (1949) bunu bir sonraki yeni ürün izledi: STILL'in ilk forklifti olan EGS 1000.
STILL'in mobil yaptığı yalnızca ürünleri değil, Hizmeti de olmuştur. Kırklı yılların sonunda STILL kendi servis araçlarını kullanmaya başladı. İlki, bir VW karavanı 1947'de satın alındı. O zamandan beri Almanya'daki servis filosu yaklaşık 750 araca ulaştı. Dünya çapında 1000'den fazla var.
Bir şirketi güçlü yapan insanlardır.
Otuzlular da ekonomik canlanmadan büyük ölçüde etkilendi. STILL firmasının jeneratör ekipmanı kendisine bir isim yapmıştı. İlk ünite olan Matador Işık İstasyonu sadece 0,5 kW güç sağladı. O zamandan beri, 1,5 kW'a kadar sunan bir model yelpazesi geliştirildi. 1933'te 10 kW'a kadar jeneratörler geliştirildi, ancak bu hala yeterli değildi. Ertesi yıl ilk mobil üniteler üretildi. 1935'ten itibaren bunlar satış yelpazesinin kalıcı bir özelliği haline geldi.
STILL, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayan yüksek kaliteli makineler geliştirdi. Ancak bu, sürekli büyümenin tek nedeni değildi. Kendini işine adamış çalışanları, enerjisi ve fikir zenginliği de aynı derecede önemliydi (ve hala da öyle).
Firmanın kurucusu Hans STILL bu gerçeğin farkındaydı. Onun için işçileri, üretimdeki basit faktörlerden daha fazlasıydı. Şirketin başarısının ortak yaratıcılarıydılar.
Bu anlayış doğrultusunda, işgücüne ve onun çıkarlarına özen göstermek, sağlam bir STILL geleneği haline geldi. 1934 gibi erken bir tarihte ilk şirket gezileri yapılıyordu ve Noel toplu olarak kutlandı. Sonraki birkaç yıl içinde başka yenilikler de takip edildi: 1935'te işgücünden gelen iyileştirme önerileri ilk kez ödüllendirildi. Ayrıca işlerin sağlık hizmeti organize edilmiş ve iş yeri hekimi temin edilmiştir. Üç yıl sonra ilk şirket spor grupları kuruldu ve bugün hala şirket faaliyetlerinin popüler bir parçası olmaya devam ediyor.
Daha sonraki yıllarda da, STILL şirketi için iş başarısının temelinde memnun çalışanların yattığı açıkça görüldü. 1940'ta Hans STILL, çalışanlara düzenli olarak büyük meblağlar dağıtan ve bu geleneği takip ederek bugün bir şirket emekli maaşı ödeyen kayıtlı "Hans STILL Acil Yardım derneği"ni kurdu. Bunu 1941'de bir eser kütüphanesi ve 1943'ten itibaren şirketin kendi daireleri izledi. Çalışanların yetiştirilmesinde üzerinde durulan bir diğer nokta ise kursiyerlerin eğitimidir. STILL, kendi kurduğu eğitim merkezleriyle, işgücünün yüksek düzeyde eğitim almasının temellerini atıyordu.
1 Şubat 1920'de genç bir adam, Hamburg Spaldingstrasse'de elektrik motorlarını tamir eden küçük bir işletme kurarak bağımsızlığını kazandı. Hans Still o zamanlar sadece 22 yaşında ve enerji dolu genç bir adamdı. Her şeyin hızlı olması gerekiyordu - özellikle müşterileri için.
“Hızlı yardım”, güvenilirlik ve kalite sundu. Başarının gelmesi uzun sürmedi. Yükseliş nefes kesiciydi. 1920 yılında elektrik motorlarının tamirinin yanı sıra kendi ürünlerini de geliştiriyordu. “Matador” aydınlatma istasyonu ilk oldu ve kısa süre sonra küçük taşınabilir jeneratörler (1924) tarafından takip edildi.
Ayrıca, sunulan ürün yelpazesi, ticari bir üretim makinesi yelpazesi ile tamamlanmıştır. Genç şirketin büyüme hızı, artan çalışan sayısından açıkça görülüyor. Başlangıçta Hans Still'in yalnızca iki çalışanı vardı, bir armatür sarıcı ve bir tesisatçı. Bu üç öncü kısa sürede takviyeye ihtiyaç duydu. Her yıl fazladan işçi alındı. 1924 gibi erken bir tarihte iş gücü 20 çalışana ulaştı; 1937'de 500'ün üzerindeydi ve sadece iki yıl sonra 1000'in üzerindeydi. Bugün STILL dünya çapında 6000'den fazla kişiyi istihdam etmektedir.
İşletmenin tesislerini büyütmesi uzun sürmedi. 1927'de STILL şirketi yakındaki Wendenstrasse'deki daha büyük tesislere taşındı, ancak orada da uzun süre kalamadılar. Büyüme devam etti ve çok geçmeden kapasite bir kez daha tükendi. Hans STILL, gelecekteki genişleme için yer sunan bir yer aramak zorunda kaldı. 1932'de bulundu: Hamburg'un Billbrook semtinde Liebigstrasse ile paralel Berzeliusstrasse arasındaki site. STILL merkez ofisi bugün bile oradadır.
1952'deki trajik ölümüne kadar (karısı ile birlikte bir trafik kazasında öldü) Hans Still işin başındaydı. Kalıcı mirası, bir zamanlar şöyle tanımladığı ilkelerine göre çalışmaya devam eden STILL şirketidir:
"Çalışma standardı, ürünlerin ekonomik uygulanabilirliği, özenli üretim ve toplam hizmet kapsamı, STILL kalitesinin sağlam temelidir".
STILL bu ilkelere sadık kalır.