Konumunuzla ilgili içeriği görmek için farklı bir dil seçin:

Yakıt hücresi teknolojisi

Hidrojen enerjili iç lojistik

İç lojistiğe hidrojen ile enerji sağlama

Uygun maliyetli iç lojistik veya iklim zararsız bir yaklaşım arasında tercih yapmak zorunda kalmak, uzun süredir geride kaldı. yakıt hücresi teknolojisi gibi yenilikçi enerji sistemleri sayesinde endüstriyel araçlar kesintisiz çok vardiyalı operasyonlarda, CO2 emisyonu üretmeksizin kullanılabiliyor. Bu, sürdürülebilir şekilde üretilmiş yeşil hidrojen sayesinde mümkün oluyor.

Fuel cell

iç lojistik için yakıt hücresi teknolojisinin avantajları

Uygulama

  • Akü değiştirmeye gerek olmadığından zaman kazandırır
  • Yaklaş. 2–3 dakika gibi hızlı bir dolum süresi sayesinde yüksek araç kullanılabilirliği
  • Performanstan taviz vermeksizin sürekli enerji tedariki
  • 8 saate varan çalışma süreleri ile iç ve dış mekanda kullanım imkanı

Altyapı

  • Dağıtıcıların (yakıt pompaları) taşıma yollarına yer tasarrufu sağlayacak ve esnek şekilde entegrasyonu
  • Depolama veya şarj yeri gerekmez
  • Havalandırma sistemi gerekmez
  • Hidrojen elektroliz kullanılarak kurum içinde üretilebilir

Çevre dostu

  • Sıfır emisyon – tek ‘atık ürünler’ su/buharıdır
  • Temiz enerji kaynağı – hijyenin kritik olduğu sektörler için idealdir
  • Karbon ayak izi azalır
  • Nadir toprak mineralleri kullanılmaz

Web semineri kaydı

Tam uzunlukta web semineri


Yakıt hücresi teknolojisi

Yakıt hücreli araçlar

STILL seçtiğiniz araçların ‘yakıt hücresi hazır’ sürümünü fabrika teslim olarak sipariş etme imkanı sunar, bu seçenek “Li-iyon hazır” seçenek ile benzerdir. Bu seçenekte, araç özel bir yakıt hücresi barındıracak şekilde tasarlanmıştır ve yakıt hücresi daha sonra gerekirse müşterinin isteklerine göre entegre edilebilir.

Hidrojen enerjili araçlar, ne kadar çok kullanılırsa, yakıt hücresi enerji sistemi o kadar verimli olur. İşte bu yüzden sipariş toplayıcı, çekici, istif aracı, reach truck ve karşı ağırlıklı forklift portföyümüzde 24 V, 48 V ve 80 V yakıt hücresi sistemlerimiz mevcuttur.

Genel olarak bakılırsa, yüksek çalışma saati veya çok vardiyalı çalışma imkanı ile, yakıt teknolojisi araç uygulamaları için idealdir.

Hidrojen altyapısının bileşenleri

Yakıt hücresi enerji sistemine geçilirken, doğru araçlara ve gerekli altyapıya sahip olmak önemlidir. Bu esas olarak şunları içerir:

  • Yakıt hücreli araçlar
  • Hidrojen dolum istasyonları (dağıtıcılar)
  • Hidrojen depolama tesisleri
  • Örn. teslimat veya kurum içi üretimde hidrojen tedariki (elektroliz)

İç lojistik iş ortağınız olarak, STILL yakıt hücreli araçlar tedarik eder ve kapsamlı bir enerji çözümü (yakıt hücreleri ve yakıt altyapısı) sunabilmek için uluslararası alanda tanınmış iş ortaklarıyla çalışır.


Geleceğin iç lojistiğinin enerji kaynakları

Enerji kaynağı olarak hidrojen

Yüksek enerjili kompakt bir molekül. Enerji kaynakları dünyasında, hidrojen gelecektir. Rejeneratif olarak üretilen elektriğin kullanımı sayesinde, hidrojen iklim zararsız şeklide üretilebilmekte olup, endüstriyel uygulamalar, ısı ve güç üretimi, mobilite ve iç lojistik için idealdir. Hidrojen havadan 14 kat daha hafif olup, toksik, korozif ve radyoaktif değildir. Hidrojen kendiliğinden yanma eğiliminde değildir ve renksiz bir alev şeklinde temiz olarak yanar. Kısacası, hidrojen enerji doludur ve daha yeşil, karbon nötr ve sürdürülebilir bir enerji kaynağı olarak üretilebilir.

İç lojistikte yakıt hücreleri

Endüstriyel araç sektöründeki yakıt hücrelerinden söz ederken, ‘akü değiştirme modülleri’ni (BRM’ler) kastediyoruz. BRM kapalı bir sistem olup, şekli, ebadı ve ağırlığına uygun belirli bir akü bölmesinde yer alır. BRM elektrik üretmek için gerekli tüm bileşenleri içerir. Bunlara yakıt hücreleri, hidrojen deposu, depo kapakları, küçük bir lityum-iyon akü ve diğer bileşenler de dahildir.

Depo hidrojen ile dolduğunda (bu işlem çok kısa sürer) yakıt hücresi doğrudan araçta amaçlanan uygulama için elektrik enerjisi üretir. Bu işlem saf su buharı veya su emisyonu üretir. Entegre lityum-iyon akü araca sabit enerji akışı sağlayarak enerji deposu görevi görür. Bu işlemde, her tür fazla veya geri kazanılan enerji geçici olarak depolanır, böylece araç örn. bir yükü kaldırırken gerekli yüksek enerji seviyelerini kolayca karşılayabilir.


Yakıt hücresi teknolojisi iş başında

Carrefour

2018 yılında, Fransız perakende şirketi Carrefour kuzey Fransa'daki yeni lojistik merkezi Vendin-Le-Vieil’de 137 adet hidrojen enerjili STILL depo teknoloji aracından oluşan filosunu kullanıma aldı. AB tarafından desteklenen iki aşamalı HyFLIFT-EUROPE projesi ile, ortaklar hidrojenin alternatif bir enerji kaynağı olarak kullanımında yeni bir kilometre taşını aşıyor ve bu teknolojinin günlük lojistikte güvenilir olduğunu gösteriyorlar.

Corstyrène

2021'in sonlarında, Aléria'daki uzman ısı yalıtım şirketi Corstyrène'nin Korsika adasındaki üretim tesisinde İlk yeşil hidrojen dolum istasyonu faaliyete geçecek. Gerekli hidrojeni üretmek için kullanılan elektrolizöre tesisin otomobil otoparkına kurulu güneş panellerinden 99 kWc’ye kadar enerji sağlanacak. İlk aşamada, yedi adet STILL RX 20 yakıt hücreli forklifti doldurmaya yeterli enerji üretilecek.

Bu konu ile ilgili sorularınız mı var?

STILL enerji uzmanlarından enerji sistemleri danışmanlık desteği
Sürdürülebilir iç lojistik için uzmanlığımızdan faydalanın. Gelecekte kullanacağınız enerji sistemine karar verirken size yardımcı olmaktan mutluluk duyacağız.

İrtibat

Daha fazla bilgi için lütfen danışmanlarımızla irtibat kurun.

444 667 1

Talepler için: Yakıt hücresi teknolojisi

Lütfen aşağıdaki formu doldurun. Size en kısa süre içerisinde döneceğiz.

Hitap*
This site is protected by Friendly Captcha and the Friendly Captcha Privacy Policy applies.

Ayrıca şu da ilginizi çekebilir: